Telefoonstoring opgelost!

Telefoonstoring opgelost!

vanwege de brand (achter) ons pand werkte onze vaste telefoonlijn niet. Om 1500 uur vanmiddag is de stroom weer hersteld. We zijn nog wel omringd door politie, brandweer (met eigen catering truck!) en andere hulpdiensten. Het lijkt wel een filmset..
Leica Macrolux  1 diopters

Leica Macrolux 1 diopters

Het moderne lens design van de Leica Cine MacroLux zorgt voor een high performance lens zonder zichtbaar lichtverlies, spherical aberrations, color fringing of centering issues. De custom coatings zorgen voor een hoge resolutie en contrast met een kleurtemperatuur die gematched is met de natuurlijke, neutrale look van de Leica Summilux-C en Summicron-C lenzen, maar gaat ook samen met andere lenzen, zoals Arri Ultraprimes en Master Anamorphics.
Leica Summilux-C T1.4 set

Leica Summilux-C T1.4 set

De Leica Summilux-C lenzen behoren tot de beste lenzen ter wereld, en zijn daarvoor in 2015 bekroond met een Oscar. Uit het Oscar report; de Leica Summilux-C lenses deliver ultra- high optical performance for film and digital cameras. They incorporate novel telecentric, multi-element, aspherical optics and this full series of prime lenses deliver unprecedented optical and mechanical performance.


Lees meer »
Cooke S4i T2 set

Cooke S4i T2 set

Cooke S4 optics offer superb optical and mechanical performance, control of flare, distortion, veiling glare and spherical aberrations at full aperture. The cam-type focus mechanism allows for smooth focus adjustments. Modular construction increases ease of maintenance and serviceability.
Super Baltar lens set

Super Baltar lens set

Super Baltars waren in de jaren 50 en 60 de belangrijkste lenzen voor speelfilms. The Godfather 1 en 2, veel Hitchcock films waaronder The Birds, allemaal op de Super Baltars. Door de soort glas (bevat cobalt) en de speciale Bausch en lomb coating gaven ze een zachte, warme look. En dat combineert heel mooi met de superscherpe sensors van tegenwoordig, waardoor ze worden gekozen voor moderne producties als 'The Witch' (2016) en de Netflix serie 'Lilyhammer'.
Onze set bestaat uit 5 lenzen; 20-25-35-50-75mm en is ge-rehoused door P&S technik. Voorzien van PL mount en standard 0.8 filmvertanding zijn ze bruikbaar met alle accessoires zoals remote focus.
RED Weapon Stealth

RED Weapon Stealth

INTRODUCING WEAPON. 
LOAD. AIM. SHOOT.
Leveraging the award-winning 6K RED DRAGON® sensor, WEAPON® is engineered from the ground up to deliver cutting-edge performance in the most intuitive camera experience possible. WEAPON boasts an arsenal of improvements and features that include an intelligent OLPF system, blazing fast data transfer rates up to 300 MB/s, in-camera 1D and 3D-LUT outputs, and the freedom to simultaneously record in REDCODE® RAW and Apple ProRes file formats.
 

Lees meer »
Arri/Zeiss Master Anamorphic 135mm

Arri/Zeiss Master Anamorphic 135mm

De laatste lens van de set Master Anamorphics is nu ook geleverd, zodat de set uit 7 lenzen bestaat; 35-40-50-60-75-100-135mm. Ook voor de lens is een Flare set beschikbaar.
Vintage Cooke Panchros rehoused by TLS

Vintage Cooke Panchros rehoused by TLS

Onze set Cooke Speed Panchro's is weer terug in een volledig nieuwe behuizing. Daarmee zijn ze weer geschikt voor de moderne manier van werken, met focus motoren bijvoorbeeld. De Panchro's hebben duidelijk leesbare markeringen voor focus en diafragma. Natuurlijk wel met het originele glas, voor die speciale vintage look. De rehousing is gedaan bij True Lens Services in Engeland, opgericht door een oud werknemer van Cooke. De lenzen lijken nu niet alleen heel erg op moderne Cooke's, intern wordt ook dezelfde overbrengingstechniek gebruikt als de moderne Cooke lenzen.

Anamorphic Flare set

Voor een unieke of vintage look zijn de Master Anamorphic Flare sets ontwikkeld. Door het frontglas en/of het achterste lens- element te vervangen voor speciaal geslepen- en gecoate lenzen zijn 4 verschillende looks te creeren. Klik op de foto hiernaast om een test film te zien met en zonder Flare elementen.

Lees meer »
Cforce mini motoren voor Alexa Mini

Cforce mini motoren voor Alexa Mini

De nieuwe Cforce mini motoren zijn binnen. Speciaal ontwikkelt voor de Alexa Mini; vanuit de L-bus connector op de lensmount loopt 1 kabel naar de eerste motor, daarna kun je daisy-chainen naar de volgende. Met een WCU-4 handunit kun je de motoren en de belangrijkste functies van de camera bedienen.
SmallHD 502 Viewfinder

SmallHD 502 Viewfinder

SmallHD komt met een prachtige 5inch monitor (denk IPhone), in combinatie met een prima viewfinder. Net zoals bij de Amira is deze monitor uitklapbaar zodat je hem op twee manieren kunt gebruiken. Heel veel instelmogelijkheden (vectorscope, histogram, Luts, false color, etc) waar je met een knopje door heen kunt scrollen, maar die je ook met een afstandbediening kunt toggelen. Bevestig de afstandbediening aan het handvat en je kunt met één hand starten stoppen en je EVF bedienen zodat je met je andere hand kunt focussen. Heel fijn in combinatie met een FS7 of C300.
Alexa Mini

Alexa Mini

Vanaf nu beschikbaar bij Het Raam, de Alexa Mini. De ideale body om in de Movi M15 te gebruiken. Daarnaast kun je de camera opbouwen met eigen viewfinder (Amira-style) en shoulderbracket voor een compacte handheld ervaring.
Arri Master Anamorphics

Arri Master Anamorphics

A range of six high-performance prime lenses, the ARRI/ZEISS Master Anamorphic series represents a significant step forward in the technology and practicality of anamorphic cinematography for 35 format digital and film cameras. Number seven, the 135mm will be available later this year.
For the first time, a perfect combination of compact size, minimal weight, very high speed and exceptional optical design with minimal distortion has been achieved in a set of anamorphics. With beautiful out-of-focus backgrounds and a smooth, cinematic look, the Master Anamorphic lenses are as fast and easy to use on set as other modern cine lenses.

Lees meer »
Phantom Miro Highspeed camera

Phantom Miro Highspeed camera

We raken steeds meer gewend aan highspeed opnames (bij de WK-wedstrijden bijvoorbeeld) en daarom hebben we een highspeed camera in ons assortiment opgenomen. Dit is het 'kleine' broertje van de Phantom Flex, nou ja klein, hij presteert best behoorlijk; 1500fps in HD 1920x1080. Hij heeft een intern geheugen van 12GB en komt met 4 flexmags van 120GB opslag. Bediening gaat op het uitklapbare touchscreen. Door z'n compacte formaat en lichte gewicht is de camera zeer gewild voor natuuropnames 'in het veld'. In principe wordt de camera verhuurd met operator.
Fujinon 25-300mm Cinezoom

Fujinon 25-300mm Cinezoom

A new 25-300 mm joins the growing Cabrio series PL zoom lens family. Its range extends beyond the familiar 10:1 ratio — offering a 12:1 zoom in a comfortable size and weight. It is intended to be used as an all-around zoom lens for exteriors, locations, action, aerials, sports, cars, running shots, as well as interiors.
With a size and weight comparable to the Fujinon Premier 24-180, the new Fujinon Cabrio 25-300 provides a longer range of focal lengths. The lens has rear flange focal depth adjustment. Macro (close-up) capability is available standard on the lens.
Uitbreiding Masterprimes

Uitbreiding Masterprimes

Onze range masterprimes is uitgebreid met een 16mm, 25, 50 en 75mm. Daarmee komt het totaal op 11 lenzen, van 16 tot 100mm. Vanaf nu te huur in twee verschillende sets; set 1 bestaat uit de 18-25-32-50-75mm, set 2 uit de 21-27-40-65-100mm. Een set van 5 kost €725 per dag, de set van 11 €1500.
Sony F65

Sony F65

De top camera uit het Sony assortiment met een 8K sensor, 120FPS, 16bit RAW recording. Nu ook bij Het Raam
Tokina 16-28mm cinestyle EF mount

Tokina 16-28mm cinestyle EF mount

Tokina had al de 11-16mm zoom in cinestyle uitvoering, nu ook de 16-28mm T3, EF of PLmount en in stevige behuizing met standaard filmvertanding. En binnnenkort volgt de 50-150mm in deze serie.
Canon 17-120mm zoom

Canon 17-120mm zoom

Hier zaten veel mensen op te wachten... Canon's zoom voor de 35mm sensor camera's als de F5/55 en de Amira met een weer groter bereik, ingebouwde zoom/focus/iris motoren en een handgrip. en ook nog lichter dan wat er tot nu toe was.
L'Amira!

L'Amira!

De eerste Amira's worden uitgeleverd, en wij hebben er nu een bij Het Raam. 
RED Dragon 6k

RED Dragon 6k

Onze eerste Epic heeft bij RED een upgrade gehad naar de Dragon sensor. Hiermee kun je 6K opnemen to 100fps. Misschien nog wel veel belangrijker, de Dragon sensor heeft een verbeterde kleurweergave en een lager ruisnivo.
Canon EF 11-24mm f4 L USM

Canon EF 11-24mm f4 L USM

De Canon 11-24 is een bijzondere stap in lens technologie, het is 's werelds wijdste ultra-groothoek lens en het is nog een zoom ook. Super scherp in het hele bereik, tot in de hoeken. Het is geen Fish-eye, rechte lijnen blijven recht. Dit is een van de meest bijzondere lenzen ooit gebouwd; zo wijd, zo scherp en zo weinig vertekening. 
SmallHD monitoren met LUTs

SmallHD monitoren met LUTs

Van SmallHD hebben we nieuwe 7inch monitoren, in een OLED en in een HiBrtie uitvoering; 1000NITS dus bruikbaar in zonlicht. Naaast de gebruikelijke functies als Waveform, Vectorscope en framelines heeft deze monitor ingebouwde Luts voor log-input van Arri Log-C, Sony S-log, Canon-log etc. Via een SDcard kun je ook Luts importeren uit bijvoorbeeld Resolve of Baselight. Zo kun je op de set veel beter beoordelen wat het eindresultaat zal worden. Ook kun je framegrabs opslaan naar de SDcard, en in een komende nieuwe firmware is het zelfs mogelijk op de monitor te graden en het resultaat als Lut naar de grading te sturen.
Tokina 11-16mm EF

Tokina 11-16mm EF

Tokina brengt haar super-groothoek nu uit met filmvertanding op de ringen. Een fijne aanvulling van de reeks Canon zoomlenzen, zeker door de grote diafragma opening
Icelight

Icelight

Alvast een nieuwe gadget, ongetwijfeld ook te zien op de IBC; de Icelight, een 5600K LED lamp met ingebouwde accu, zo groot als een TL buis. Of als een lightsaber.
Alexa upgrade naar XR

Alexa upgrade naar XR

Onze Alexa is nu utgerust met de XR upgrade. Daarmee kan Arriraw in-camera opgenomen worden tot 120fps. Daarvoor gebruik je Codex SSD's van 512GB ofwel 47 minuten Arriraw 2.8K bij 24fps.Met de laatste firmware is er ook een pre-record functie op ProRes bijgekomen, én geeft de camera nu lensdata van Cooke door.
Zeiss Masterprimes

Zeiss Masterprimes

Make no mistake; de Masterprimes zijn er! Deze lenzen zijn zo waanzinnig goed gemaakt, superstrak, geen vervorming, geen afval naar de hoeken, geen chromarandjes. Perfectie ten top. En dan ook nog T1.3. Ze zijn allemaal voorzien van het Lens Data System (LDS) zodat In combinatie met een Alexa of een Arri Remote Focus het diafragma, het scherptepunt en zelfs scherptediepte af te lezen zijn op het scherm. De basisset bestaat uit 5 lenzen; 18-27-40-65 en 100mm, uit te breiden met de 21 en de 32mm. De 100mm is een Master Macro. In ruil voor T2 als grootste opening kan deze lens in Macro tot een afbeeldingsmaatstaf van 1:1
Blackmagic 4K camera

Blackmagic 4K camera

Bijna een jaar na de aankondiging op de NAB 2013 heeft Blackmagic nu de 4K Cine Camera uitgebracht. Deze camera heeft in tegenstelling tot de eerdere 2.5K een echte S35 sensor zodat ook Wide Angle mogelijk is. Opname in 4K en HD prores, in een latere update volgt nog een RAW modus. Niet de meest ergonomische camera om handheld mee te draaien, maar op een MoviM10 is de vorm van de camera weer buitengewoon praktisch.
Canon komt met autofocus

Canon komt met autofocus

Canon komt binnenkort met een (betaalde) update van de C300 waarmee autofocus een optie wordt. In de Canon 70D is deze functie al aanwezig, dus hebben we die aangeschaft om eens te kijken hoe dat werkt in de praktijk. Nou, zolang het onderwerp maar in het midden blijft gaat het wonderwel. En in combinatie met een steadicam of de Movi is dat best handig.
Optitek Canon mount voor Sony F5 en F55

Optitek Canon mount voor Sony F5 en F55

Met deze mount kun je Canon lenzen gebruiken op de Sony F5, waarbij de lenzen gevoed worden via de mount. Het diafragma bedien je op de mount in stapjes van 1/3 stop. Ook de communicatie werkt volledig; je ziet in de zoeker op welk diafragma de lens staat. De mount is voorzien van een bajonetsluiting die de lens extra stevig bevestigd.
Arri Ultrasonic Distance Meter

Arri Ultrasonic Distance Meter

Met de nieuwe set Masterprimes wordt focus nog lastiger. Hier een hulpmiddel; de Arri UDM. Hij meet continu de afstand en deze is direct af te lezen op de controller en in het venster van de Arri remote focus WCU-4. Samen met de Lens data kan de focuspuller dus direct zien waar de focus staat, wat de scherptediepte is en wat de gemeten afstand op de UDM is.
Schneider Streak Filters

Schneider Streak Filters

iedereen kent wel de prachtige flairs die vooral de oudere anamorhic lenzen geven. Kenners kunnen aan de kleur van de flair zien op welke serie lenzen gedraaid is. Schneider komt nu met een set Streak filters die deze flairs nabootsen, waarbij je ook de kleur kunt kiezen; blauw, groen, magenta, rood en oranje.

Mathews DCslider

Mathews DCslider

Een professionele slider voor cameras tot 15kg en een tracklengte van 1,5mtr. Door een slim balanssysteem hoeft de slider maar op 1 punt ondersteund te worden., en kan de camera ook diagonaal bewegen. Zelfs een volledig verticale beweging is mogelijk.
Zeiss Compact Prime 135mm T2.1

Zeiss Compact Prime 135mm T2.1

Deze misten we nog in de reeks Compact Primes, de 135mm. Een echte telelens en toch met hetzelfde diafragma als de rest van de range, T2.1
Zeiss 70-200 PL Compact Zoom

Zeiss 70-200 PL Compact Zoom

Nog meer keus bij de lenzen; in de serie Compact Zooms is de 70-200mm T2.9 binnengekomen. Bij de canon mount camera's is de 70-200 zo ongeveer opgenomen in het standaardpakket, en nu is er dus een serieuze PLmounted Zeiss variant. Zonder autofocus maar met een 300º slag voor de focusschaal, met filmvertanding en geschikt voor focusmotoren. Geen focusshift, en dekt 24x36mm uit, voor nog grotere sensoren.
Wat we wel gaan missen is de image stabilizer...
 
 
Sony F5 en F55  4K camera's

Sony F5 en F55 4K camera's

De eerste van de nieuwe Sony camera's is binnen, de rest zal zeer binnenkort arriveren.
De F5 en F55 zijn camera's met een 4K sensor waarmee je kunt opnemen in 4K, 2K en HD. En dan kun je ook nog kiezen of je dat in Raw formaat wilt of in één van de beschikbare codecs. Het is zelfs mogelijk om meerdere formaten tegelijk op te nemen, zodat je bijvoorbeeld een HD offline-kopie en een 4K RAW bestand voor de grading hebt. Voor de RAW recording heb je wel een recorder nodig die aan de body gekoppeld wordt.
Sony komt met twee viewfinders voor deze camera's; een kleuren LCD VF die je ook open kunt klappen, en een prachtige OLED VF. 
Cooke S4mini/Panchro 135mm

Cooke S4mini/Panchro 135mm

Cooke breidt de bestaande set van 6 lenzen 18-100mm uit met een 135mm. Dezelfde 'Cooke-Look' als de grote broer en zus S4 (T2.0) en S5 (T1.4), maar dan op diafragma 2.8 en daarmee lichter van gewicht en formaat, en aantrekkelijker in prijs.
Red IO module

Red IO module

Zo wordt het een stuk makkelijker om alles aan te sluiten op de Epic en Scarlet, zelfs een tweede lcd.