Veelgestelde vragen

Selecteer een categorie
  • Wanneer je voor de eerste keer iets komt huren bij Het Raam, willen we graag even kennis met je maken. We zijn benieuwd naar jou en je project en hoe je bij ons terecht bent gekomen. Daarnaast willen ook zeker zijn dat onze apparatuur in goede handen is wanneer het bij ons de deur uit gaat. Neem je de apparatuur voor de eerste keer mee dan pin je voor vertrek de huurkosten. Heb je al vaker bij ons gehuurd dan kun je ons gewoon even bellen om je wensenlijstje door te geven. Wij reserveren dan de apparatuur voor je of zetten het in optie. 

    Checklist voor first timers:
    • Identiteitsbewijs
    • KVK inschrijving (kopie)
    • Pinpas  
  • Natuurlijk! Alle mensen die bij Het Raam werken zijn afgestudeerd als cameraman/-vrouw en kunnen je vanuit hun eigen ervaringen op de set adviseren. Van Maandag t/m Vrijdag tussen 09:00 en 18:00 uur zijn wij te bereiken op 020-6374757.
  • Onder een huurdag verstaan wij een dag van 24 uur die we altijd berekenen vanaf 09.00 ‘s ochtends. Vaak kun je wel al de apparatuur de middag ervoor ophalen wanneer we het in huis hebben. Laat het meteen weten wanneer het je niet lukt om de apparatuur ‘s ochtends weer te retourneren anders verlengen wij de huurperiode automatisch met een dag. 
    Huur je een product langer dan een dag dan krijg je staffelkorting: 
    2- 3 dagen 15%
    4- 5 dagen 20%
    6- 7 dagen 25%  
    Wil je langer dan een week iets van ons huren, neem dan even contact met ons op.
  • Maandag t/m Vrijdag van 09:00 - 18:00 uur
    Zaterdag en zondag op afspraak
  • Ja. Met een sluissleutel kun je de spullen buiten kantoortijden in onze sluis zetten. Deze sleutel krijg je van ons wanneer je de apparatuur op komt halen. Jij bent vervolgens verantwoordelijk voor de sleutel en mag je onder geen beding overdragen aan derden. Laat het ons meteen weten wanneer de sleutel is gestolen of kwijt is geraakt zodat wij deze kunnen deactiveren.
  • Dat kan, en tot 48 uur voor levering is dat zelfs kosteloos. Voor een annulering tot 24 uur voor de levering rekenen wij 15% van het totale huurbedrag. Annuleer je 24 uur van te voren of later dan berekenen wij 50% van het huurbedrag. Wanneer je op de dag zelf annuleert moeten wij helaas het volledige huurbedrag rekenen. Uitzondering op deze regel is als we iets voor je moeten vasthouden; we nemen dan contact met je op of je wilt bevestigen. Daarna is de boeking niet meer te annuleren.
  • Wanneer apparatuur teruggebracht wordt controleren we grondig of alles nog goed werkt zoals zou moeten, en ook voordat we de apparatuur weer uitgeven controleren we of alles in orde is. Voordat de spullen echter de deur uit gaan ben je zelf verantwoordelijk om alle apparatuur na te lopen en te testen. En toch kan het zijn dat er bij aankomst op de draailocatie iets niet werkt omdat er bijvoorbeeld tijdens het transport iets stuk is gegaan. 
  • Bel ons meteen! Vaak is iets dat niet meer werkt niet per se stuk en lukt het ons om per telefoon voor een oplossing te zorgen. Wanneer dit niet lukt doen we graag ons best om een vervangend product naar je toe te brengen. Deze service kunnen we echter niet garanderen (bijvoorbeeld wanneer een productie in Limburg draait of in het buitenland).  
  • Wij hebben al onze apparatuur verzekerd voor gebruik binnen Europa. Voor schade geldt een eigen risico van €1500, maar voor diefstal of vermissing geldt een eigen risico van €2500 per schadegeval. Voor reizen buiten Europa betaal je 5% verzekeringspremie (verplicht). Laat het ons altijd meteen weten wanneer je schade hebt gemaakt. Zo kunnen we voor vervanging zorgen voor jouw productie of de volgende.
  • Nee, dat hoeft niet (maar mag wel). Wij tanken de bus af en verrekenen dat op de factuur.